Навчальні заклади, які формують виховну систему раціонально-пізнавальної орієнтації (гімназія № 6, НВК № 7, НВК № 23), спрямовують основну діяльність на процес розвитку особистості учня через розвиток інтелектуальної сфери: участь у конкурсах, дослідженнях, інтелектуальних змаганнях, конференціях різних рівнів, розробка та реалізація суспільно-корисних проектів.
Навчальні заклади, які формують виховну систему соціально орієнтації (ЗОШ № 14, ЗОШ № 17, ЗОШ № 80, ЗОШ № 84, НВК № 88, ЗОШ № 90, ЗОШ № 97, ВЗОШ № 20), розглядають виховання як цілеспрямований процес соціалізації особистості учня: розвиток учнівського колективу і соціально адаптованої особистості шляхом включення до КТС, спільної праці, активне залучення родини до виховання дітей.
Навчальні заклади, які формують виховну систему індивідуально-особистісної орієнтації (ЗОШ № 38, НВК № 70, НВК № 110), базовими принципами освітньо-виховної діяльності визначають принципи педагогічної підтримки самовизначення і саморозвитку особистості учня: створення умов для реалізації можливостей кожного учня, толерантність, гідність, творчість.
Навчальні заклади, які формують виховну систему культурно-моральної орієнтації (гімназія № 8, ЗОШ № 83, НВК № 103, гімназія № 107), визначають виховання як процес проживання і інтеграції цінності культури в спеціально створеному соціально-культурному середовищі.