oxyzone2008 | Дата: Четверг, 09.07.2009, 12:31 | Повідомлення # 1 |
Лейтенант
Група: Модератори
Повідомлень: 8
Статус: Оффлайн
| Чи не здається Вам, шановні колеги, що педради в школі, особливо з питань виховання, но-сять формальний характер? Педради з питань навчання, соціального захисту дитини більш конк-ретні, адже спираються на інструктивні листи, циркуляри, нормативні документи. Інша справа – виховний процес. Безліч програм, концепцій, «інноваційних» технологій призводить до плутанини навіть у давно відпрацьованих напрямках роботи з учнями. Потяг до невиправданої «науковості», зайвої теоретизації педрад деякими «менеджерами в освіті» позбавляє такі засідання педагогів ві-дчуття реальності (семінар чи педрада?). Частіше педради з виховної роботи схожі на звітній «концерт» одних і тих самих вчителів, класних керівників, які вимушені (по «рекомендації» адміністрації) в черговий раз ділитися досві-дом своєї роботи з колегами, які працюють за інакшою системою, мають інший темперамент, со-ціальний досвід, можливості, контингент учнів, і т.п. а тому використання цього досвіду потребує корекцій. Або в черговий раз педагоги «уважно» слухають про досягнення гуртківців (про які всі знають і без педради, і пишаються ними), органів самоврядування (сумнівні, тому що організовані не учнями, а тими ж педагогами), про впровадження чергових інноваційних технологій (без визна-чення результатів чи аналізу ефективності)… Тому, із ввічливості послухавши колегу, присутні забувають, про що йшла мова на педраді і вважають час, витрачений на такі засідання, марним. Послухали, «прийняли до уваги» (цитата з рішення педради), і що?.. В рішенні педради зустрічається і інша фраза: «Використовувати представлений досвід в роботі». Але шляхи такого використання не вказані, та й перевіряти, як іде «використання» ніхто не буде… І знову - марно, нераціонально витрачений час... Я не заперечую таку (звітню) форму проведення педрад, але якщо з року в рік використову-ється лише ця форма, то… Нагадаю, що педрада, за визначенням тематичних посібників з педагогіки, - це орган управління школою, головним за¬вданням якого є створення дружного, працездатного педагогі-чного колективу, а основною місією педагогічної ради є забезпечення роз¬витку та функціону-вання закладу. Відповідно до визначення, педагогічній раді відводиться надзвичайно важлива роль! А зна-чить передбачує серйозне ставлення до вибору теми, форми проведення педради, організації під-готовки педради. Давайте проаналізуємо: Як обирається тема педради в школі? Хто вирішує, чи актуальна вона для даного навчального закладу в даному навчальному році? Які аргументи (факти, статисти-ка, результати діагностик) наводяться в доказ цієї актуальності? Ким складається проект рішення педради, чи дійсно він колегіальний? Чи визначає рішення педради конкретні кроки на шляху ви-рішення поставленої проблеми? Чи пропонується на педраді затвердження програм, проектів, роз-роблених творчими групами педагогів в процесі підготовки до педради і систематизуючих пред-ставлений на педраді досвід? Чи вказані механізми, технології впровадження рішень? Чи контро-люється виконання рішень педради в школі? Якщо на поставлені питанні відповісти складно і педрада у Вашій школі дійсно втратила свої важливі функції, ми пропонуємо вам матеріали (узагальнення багатьох публікацій з даної проблеми), які допоможуть вам у виборі тематики, етапах підготовки педагогічних рад з питань виховання. А якщо Вам і самим є чим поділитись з досвіду організації та проведення педагогічних рад з питань виховання, чекаємо Ваших повідомлень!
|
|
| |