Среда, 13.12.2017, 20:26
Вітаю Вас Гість | Реєстрація | Вхід

Територіальний відділ освіти Комунарського району ДОН ЗМР

Головне меню
Форма входу
Пошук
Календар
«  Декабрь 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0

Система освіти району

 

В основу освітньої системи Комунарського району м. Запоріжжя покладена iдея розвитку системи освiти на культуротворчих засадах з урахуванням соцiальних та освітніх потреб мешканцiв, новiтнiх досягнень у галузi педагогiчних та iнформацiйних технологiй.

Основнi стратегiчнi позицiї розбудови районної освiтньої системи викладенi у Програмi розвитку, яка концептуально складається з комплексу науково-методичних, матерiально-технiчних, управлiнських розробок та визначення реальних шляхiв iх реалiзацiї.

Особливiстю функціонування освітньої системи району є проектна форма органiзацiї управлiння процесами впровадження стратегiчно важливих напрямкiв дiяльностi. Форма проекту дає змогу вiдповiдно до кожної iдеї розробити модель-концепцiю, цiлiснiсть якої забезпечує статистика, обґрунтування цільової перспективи, визначення кола заходiв, необхiдних для реалiзацiї мети. Проектна форма управлiння дає змогу сконцентрувати зусилля потенційно здатних до творчої діяльності освiтян для прориву на стратегічно важливих напрямках освiти.

Включення до системи управління зв’язків із виконавчою владою дає можливість говорити про їх дієвість та конструктивність. Сьогодні ми можемо розраховувати на фінансову підтримку експериментальних проектів, роботи з молоддю та творчими вчителями. Увага до розвитку освіти з боку адміністрації по Комунарському району посилена завдяки розумінню важливості вирішення проблем освіти головою адміністрації Кузьміним О.С. 

Територіальний відділ освіти Комунарського району ради очолює Кінебас Вікторія Вікторівна, завдяки зусиллям якої в районі працює колектив керівників дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладів, які піклуються про збереження яскравого іміджу та неповторності, притаманної підпорядкованим їм установам.

На виконання рішення батьківської конференції від 01.04.2015р. в районі були створені спільні з батьківською громадськістю експертні групи з питань діяльності установ освіти. Члени цих експертних груп залучаються до контролю за умовами функціонування закладів та планування їх подальшої діяльності.

Основи майбутніх досягнень підростаючого покоління закладаються в дошкільних навчальних закладах. У 2017-2018 н.р. мережу дитячих освітніх закладів району складатиме 23 установи: 17 ДНЗ загального розвитку; 4 ДНЗ комбінованого типу: з групами для дітей з вадами мови № 166 (зав. Пилипенко І.П.), № 293 (зав. Краснощокова Л.В.), з вадами опорно-рухового апарату № 262 (зав. Лисенко Н.А.), з вадами зору № 188 (зав. Почепа Ю.В.); 2 санаторних ДНЗ для дітей, які потребують відновлення здоров'я, тривалого лікування та реабілітації, латентною туберкульозною інфекцією та вилікуваних від туберкульозу № 129 (зав. Максименко Л.В.), № 199 (зав. Єгорова С.Р.); 2 дошкільних підрозділи НВК № 90 і 110. На даний час в дошкільних установах району працюють 495 вихователів, які здійснюють розвиток 4717 дітей дошкільного віку.

В районі функціонують три ДНЗ з пріоритетними напрямками роботи: художньо-естетичним № 295 (зав. Ковтун С.П.), екологічним № 166 (зав. Пилипенко І.П.), фізкультурно-оздоровчим № 262 (Лисенко Н.А.). В ДНЗ № 166 продовжує функціонувати група для дітей з затримкою психічного розвитку, а в ЦРД «Веселка» (зав. Кузьменко Н.С.), ДНЗ № 274 (зав. Лінчук М.В.) - групи з короткотривалим перебуванням дітей «Разом з мамою».

З метою впровадження Закону України «Про мову» в районі функціонує 18 ДНЗ з українською мовою навчання та 5 ДНЗ з російською мовою навчання. Таким чином, діюча мережа ДНЗ району дає можливість батькам вибрати режим роботи, мову навчання, отримати додаткові освітні і оздоровчі послуги.

Вихователі дошкільних навчальних закладів активно включаються в методичну, інноваційну, експериментальну роботу. Участь в конкурсах педагогічної майстерності, міських виставках перспективного педагогічного досвіду, семінарах міського, обласного рівня визначає високий рівень професійної майстерності педагогів, управлінської компетентності керівників дошкільних установ. 

Для задоволення освітніх потреб населення в районі створено різнорівневу мережу загальноосвітніх навчальних закладів, яка складається з 17 шкіл, що охоплюють навчанням понад 11 тис. учнів. Кожен заклад має свій імідж, будує свою освітньо-виховну систему у відповідності до потреб вихованців та їх батьків, можливостей педагогічного колективу. 

Так, в районі діє 3 гімназії (2 з них – україномовні). Серед них одна з найкращих шкіл України – гімназія № 6 (дир. Бєлік Л.В.), школа з поглибленим вивченням предметів філологічного, фізико-математичного, економічного, хіміко-біологічного, історико-правознавчого циклів, яка посідає І місце в області по участі у Всеукраїнських олімпіадах та конкурсах-захистах учнівських науково-дослідних робіт МАН. Гімназії № 8 (дир. Бірюкова І.В.) та № 107 (дир. Ємельянова Г.В.) відомі своїми досягненнями у розвитку національної культури, творчості, сучасних комп'ютерних технологій, результатами участі у Міжнародних конкурсах «Акт на підтримку свободи». 

Особливість спеціалізованої школи з поглибленим вивченням іноземної мови № 7 (дир. Білоус К.А.) полягає у створенні умов для оволодіння інформаційними технологіями та іноземними мовами з наймолодшого віку. Учні ЗСШ № 7 прославили свій заклад на олімпіадах та конкурсах районного, міського та обласного рівнів. 

Навчально-виховний оздоровчий комплекс № 110 (дир. Демченко А.Г.) - дослідно-експериментальний майданчик «Адаптивна школа І-ІІІ ступеню» - створює умови для корекційно-розвиваючої та оздоровчої роботи для учнів та вихованців. 

Увага до впровадження здоров‘язберігаючих технологій є одним з пріоритетних напрямків у діяльності Школи розвитку і здоров'я № 23 (дир. Озеров О.Д.): фітотерапія, ароматерапія, масаж, профілактика порушень зору та постави. ЗОШ № 23 посіла призове місце на Всеукраїнському конкурсі Шкіл сприяння здоров'ю.

Команда КВК ЗОШ № 88 (дир. Златова Л.І.), дружина юних пожежних та загін юних інспекторів дорожнього руху неодноразово виборювали призові місця на республіканських та міжнародних конкурсах. 

ЗОШ № 103 (дир. Ситенко Н.Ю.) тісно співпрацює з Дитячою музичною школою № 2. Творчі колективи «Сузір'я», «Джерело» мають звання «Зразковий творчий колектив». Вокальні колективи, молодіжний театр «ШУТ», керівники творчих гуртків та студій створили атмосферу творчості й сміливих прагнень в школі. А неодноразові перемоги на конкурсах творчої молоді та Всеукраїнських олімпіадах з іноземних мов сприяли формуванню іміджу школи як зразкового навчально-виховного закладу.

Педагогічні та учнівські колективи ЗОШ № 17 (дир. Данько А.І.) та ЗОШ № 83 (дир. Овсійчук Л.Г.) неодноразово приймали участь у міських, обласних семінарах, творчих та дослідницьких конкурсах з питань екологічної освіти та виховання. ЗОШ № 38 (дир. Бисько І.В.), ЗОШ № 14 (дир. Чумак Т.О.) та ЗОШ № 84 (дир. Діденко З.В.) стали ініціаторами впровадження у навчально-виховний процес спортивно-оздоровчого напрямку з профільним навчанням спортивного спрямування. Навчання у ЗОШ № 97 (дир. Цинкуш П.В.) та у ЗОШ № 90 (дир. Аліпова Г.В.) приваблює можливістю отримати профільну технологічну та економічну освіту. 

Шкільні музеї, створені на базі ЗНЗ №№ 23,83,84,88,97,103, зберігають традиції, досліджують сторінки історії, не тільки навчальних закладів і Комунарського району, а й м. Запоріжжя. Шкільні музеї «Подвигу – жити!» (ЗОШ № 88), музей шкільної історії ЗОШ № 83, музей бойової слави ЗОШ № 84 мають статус зразкових музеїв. Дипломами Запорізької обласної державної адміністрації відзначені досягнення колективів музеїв шкіл №№ 23,103. 

Значні досягення педагогічних та дитячих колективів освітніх закладів району невипадкові. Ефективнiсть очiкуваних результатiв прогнозується на пiдставi аналiзу сучасного стану системи. Зокрема, намiтилися позитивнi тенденцiї у створеннi оптимальної мережi закладiв. Так, розширено мережу дитячих садкiв (розпочав роботу ДНЗ № 285 (зав. Кольонова Т.В.), на підході – ДНЗ № 144 (зав. Околович О.С.)), діють санаторні заклади, а також заклади спецiального призначення для дітей з вадами розвитку. Триває процес удосконалення мережi загальноосвiтнiх навчальних закладiв, що дає можливiстъ урiзно-манiтнити типи, структуру, форми навчання. Якiсних змiн зазнала комплексна система педагогiчної, медичної, соцiальної реабiлiтацiї дітей-iнвалiдiв, дітей, які потребують соціальної підтримки та мають статус «Особлива дитина» (в районі функціонує Клуб дітей з особливими потребами, створено районну психолого-медико-педагогічну комісію, реабілітаційну школу на базі ЗОШ № 80 (дир. Ганюкова К.С.) для дітей з затримкою психічного розвитку).

За роки незалежностi України в Комунарському районі створенi належнi умови для вивчення державної мови. Щороку відсоток дітей, які навчаються українською мовою збільшується, у поточному навчальному році він складає 55%. Водночас, враховуючи багатонацiональнiсть населення району, працюютъ школи i класи з російською мовою викладання.

На розвиток районної освітньої системи впливає стрімкий зліт інформаційних технологій. Як і в попередні роки інформатизація освіти здійснюється відповідно до «Районної цільової програми інформатизації та комп’ютеризації закладів освіти району». Всі навчальні заклади району забезпечені комп'ютерною технікою (яка поступово оновлюється), доступом до глобальної мережі Інтернет, при чому комп'ютерами обладнані не тільки комп'ютерні класи, але й навчальні кабінети; ЗНЗ №№ 6,7,17,83,97,110 встановили комп'ютери і у шкільні бібліотеки, а в ЗНЗ №№ 23,107 бібліотечні комп’ютери підключені до мережі Інтернет. Всі заклади освіти використовують у навчально-виховному процесі мультимедійні комплекти, більшість мають також мультимедійні кабінети, які надають можливість залучити учнів до створення мультимедійних проектів, вийти на сучасний рівень викладання навчальних предметів. За рівнем інформатизації освітнього процесу Комунарський район посідає призові місця в області.

Підвищення інформаційної компетентності педпрацівників здійснюється за програмами «Intel® Навчання для майбутнього», «Партнерство у навчанні», «ІКТ в освіті», завдяки предметним курсам при ЗОІППО. За останні роки курси ІКТ пройшли близько тисячи чол., внаслідок цього переважна більшість вчителів району володіє навичками роботи на комп’ютері.

Тому останнім часом педагоги району активно освоюють сервіси Інтернету, створюють веб-сайти, при чому не тільки шкільні, але й власні. Так, вчителі інформатики гімназії № 6 Лавренюк І.В., ЗСШ № 7 Карпук О.І., вчитель музики гімназії № 107 Василенко Е.В. та вчитель технічної праці гімназії № 107 Гуляєв В.І. мають власні інформаційні ресурси, які містять велику кількість електронних посібників, літературу, вправи, рекомендації для учнів та педпрацівників. 

Характерною ознакою реформування освiти стала iнновацiйна дiяльнiсть. До різноспрямованих експериментальних пошукiв залучено кожен навчальний заклад, де апробуються педагогiчнi моделi, концепцiї, технології вiтчизняноi та зарубiжноi педагогiки. Так, всі заклади освіти району стали учасниками республіканського експерименту «Освітній моніторинг як механізм адаптивного управління загальною середньою освітою», обласного експерименту «Впровадження факультативного курсу «Основи православної культури» та Всеукраїнського руху «Школа сприяння здоров’ю». А ЗОШ № 23 та НВОК № 110, які являються дослідно-експериментальними майданчиками «Школа розвитку і здоров’я», стали переможцями Всеукраїнського конкурсу-огляду Шкіл сприяння здоров’ю.

Навчальні заклади №№ 7,8,84,90 були учасниками дослідно-експериментальної роботи «Єдиний освітній простір», головною метою якого є відпрацювання інноваційних моделей освіти в комплексі «Школа – позашкільний освітній заклад». Питання духовно-психологічного розвитку учнів відпрацьовують ЗНЗ №№ 7,80,84,70 в рамках дослідно-експериментального майданчика «Основи духовно-психологічного розвитку учнів».

Необхiдно вiдмiтити коло прiоритетiв, які започатковані в районній освітній системі. Це орiєнтацiя на індивідуально орієнтовану освіту, забезпечення умов соціальної рiвностi та стабiльностi в отриманнi освiти, взаємозв’язок нацiонального та полiкультурного, вiдкритiсть системи до педагогiчних інновацiй, державно-громадський характер управлiння. Цементуючим ядром є українська нацiональна iдея, що сприяє вихованню громадянина i патрiота України.

Для вирiшення провiдної iдеї було розроблено проект «Українська мова» з метою пiдвищення престижу української мови, посилення уваги педагогiчної громадськостi до патрiотичного виховання школярiв та учнiвськоi молодi, формування в них почуття нацiонально гiдностi та громадянської вiдповiдальностi за сучасне i майбутнє України. Заслуговує на увагу введення в усіх закладах освіти курсів «Ми – громадяни», «Історія рідного краю», «Екологія рідного краю», в більшості закладів освіти впроваджено курси «Практичне право» та програма сприяння просвітницькій роботі «Рівний – рівному». 

В останнi роки активiзувався iнтерес освiтян до iндивiдуального розвитку особистостi як найвищої соцiальної цiнностi. Позитивнi наслiдки реалiзацi цiєї iдеї стали пiдставою для розробки проектiв «Індивiдуальна освiта», «Особлива дитина», «Профільність», «Обдарованість», «Олiмпiйськi надiї», «Мистецтво i дiти» та інші.

Територіальним відділом освіти здійснюється послідовна робота щодо запровадження державного стандарту початкової освіти та створення умов для забезпечення ефективності функціонування системи профільного навчання у старшій школі. Насьогодні у районі функціонує більше ста профільних та спеціалізованих класів з поглибленим вивченням предметів. В закладах освіти впроваджено профілі: математичний, фізико-математичний, економіко-математичний, технологічний, філологічний, художньо-естетичний, фізкультурно-оздоровчий, історико-правознавчий, хіміко-біологічний. Якість освіти профільних класів в цілому відповідає вимогам Орієнтовних критеріїв діяльності закладів освіти.

Учні демонструють свої досягнення під час участі у Всеукраїнських олімпіадах та конкурсах-захистах членами МАН учнівських науково-дослідних робіт. Протягом останніх років район стабільно представляє Запорізьку область на республіканському рівні. Гімназія № 6 (дир. Бєлік Л.В.) стала однією з найрезультативніших шкіл нового покоління в області за результатами участі в ІІІ (обласному) етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад з навчальних предметів. 

Дієвість та якість освітньої системи визначає вчитель. Вiд його професiйного рiвня, морально-етичних якостей залежить реалiзацiя освiтньої полiтики. В ЗНЗ району працюють 901 педагогічний працівник. Освітній рівень особового складу стабільно високий, щорічно росте показник працівників з закінченою вищою освітою. 

Наслідком результативної та творчої роботи педагогів району є факт щорічного поповнення відділом освіти бази даних щодо осіб, відзначених державними нагородами України, Міністерства освіти і науки, обласної державної адміністрації, міської ради, департаменту освіти. 

Створена в районі система освіти вимагає від методичної служби сучасного змісту її науково-методичного забезпечення, що залежить не тільки від основних документів про освіту, але й від існуючих в районі традицій. 

Велика роль в реалізації задач методичної роботи, в координації зусиль методичного підрозділу, творчих педагогів у розвитку науково-методичного забезпечення освітнього процесу відводиться районним методичним центрам. Роботу РМЦ, які діють в районі з 1991р., очолюють кваліфіковані вчителі. Основними принципами роботи РМЦ є науковість, практична спрямованість, оперативність, стабільність, тому керівником вибирається педагог, здатний оптимально поєднувати індивідуальні та колективні форми роботи, має високий рівень фахової підготовки та володіє управлінськими якостями. 

Метою предметних РМЦ є:
- підвищення компетентності керівних кадрів з проблем управління якістю освіти з навчальних предметів;
- оперативне забезпечення потреби вчителів у підвищенні фахової підготовки, вирішенні актуальних проблем викладання;
- забезпечення інформацією про наявність, зміст та провідні ідеї сучасних технологій;
- пропаганда досвіду роботи як керівників, що забезпечують ефективне управління якістю освіти, так і вчителів, які забезпечують якість освіти;
- удосконалення форм роботи ШМО, системна робота з їх керівниками;
- ефективні форми роботи з дітьми в урочний та позаурочний час.

Робота РМЦ на всіх рівнях практико орієнтована і створює єдину систему забезпечення якісним змістом існуючої в районі мережі. На всіх рівнях навчання та управління вирішуються питання задоволення потреб дітей.

Проект «Вчитель» порушує проблеми оздоровлення вчителiв, проведення безкоштовної диспансеризацiї, а також можливостей творчого та професiйного самовираження шляхом участi в педагогiчних ярмарках, виставках, конкурсах художньої самодiяльностi, спортивно-туристичних змаганнях тощо.

Чільне мiсце посiдає питания органiзацiї змістовного дозвілля школярiв у позашкiльний час. Цi проблеми вирішує школа у тiсному взаємозв’язку з позашкiльними закладами. Успішна реалiзацiя проектів «Школа після уроків», «Мистецтво i дiти», «Юнпрес», «Екологічна варта» надає школярам можливість займатися улюбленими справами та розвивати здiбностi. Для розвитку і самореалізації учнівської молоді Комунарського району в навчальних закладах створені відповідні творчі умови: працюють гуртки загально-естетичного, народно-прикладного, спортивно-туристичного, технічного напрямків, в яких займається понад 5 тисяч школярів. 

Протягом навчального року учням пропонується брати участь в традиційних конкурсах «Обери життя» з пропаганди та розповсюдження здорового способу життя, в фестивалі команд КВК, змаганнях загонів Юних інспекторів дорожнього руху, огляді діяльності Дружин юних пожежних-рятівників, фестивалі патріотичної пісні «Спадщина», конкурсі-огляді учнівської творчості «Таланти твої, Україно». Завжди цікаво проходять районні виставки-презентації народно-прикладної творчості юних умільців «Знай і люби свій край», «Золоті розсипи», «Краса Землі моєї». 

Багато років поспіль в школах району працювали учнівські прес-центри, об’єднані в районний прес-клуб «Платформа». Випуск шкільних газет, навчання юних журналістів, співпраця з районними, обласними молодіжними журналістськими об’єднаннями, участь в обласних виставках молодіжної преси, а головне – спілкування в процесі творчості та пізнання пропонує юним журналістам «Платформа».  

А у 2017/18 н.р. школярі району захопилися новим медіапроектом – створили відеоканал Комунарської освіти, який відображує участь закладів освіти району у різноманітних проектах, конкурсах, заходах, знайомить із творчими здобутками учнів, вихованців та педагогів.

Школярі також із зацікавленням приймають участь в реалізації проектів «Спілка юних письменників» (літературні конкурси, видання учнівських поетичних збірок), «Вулиці мого району» (дослідження історії назв, створення мультимедійних путівників), «Козацькими шляхами» (дослідження культурної спадщини нашого краю), в інших соціально корисних акціях та проектах, спрямованих на формування суспільної ініціативи та відповідальності юних громадян.

Протягом навчального року наші учні змагаються в 10 видах спорту в рамках районної спартакіади. Районний спортивно-туристичний клуб «Едельвейс» запрошує усіх небайдужих до навчальних занять та участі у конкурсах «Турист року», «Спортивно-туристичне орієнтування», «Допомога без лікаря», «Я знаю топознаки», «В’язка вузлів». Традиційним в районі є учнівський туристичний зліт, в якому беруть участь 34 команди (понад 200 учасників) молодшої та старшої вікової категорії учнів.

Щомісяця проводяться районні інтелектуальні ігри, які об’єднали 96 команд (понад 560 учасників). Педагоги також не залишились в стороні – об’єднались в команду та з успіхом беруть участь в синхронних турнірах районного інтелектуального марафону. 

Традиційними в Комунарському районі є зустрічі учнівської молоді з ветеранами Великої Вітчизняної війни, участь у мітингу пам'яті біля монументу «Переправа» до Дня визволення Запоріжжя від німецько-фашистських загарбників та до Дня Перемоги, шефська допомога людям похилого віку.

Щороку в квітні учні шкіл району приймають участь у святковому марафоні до Дня Комунарського району: молодші школярі беруть участь у конкурсі малюнків, учні 5-9 класів – у конкурсі поетичних творів, фотовиставках, старшокласники – в реалізації соціальних проектів, проведенні історико-краєзнавчих досліджень. Найяскравішим святом весни стають для жителів району конкурси «Міс Комунарочка» (для учениць 10-11 класів), «Міні-міс Комунарочка» (для учениць 2-4 класів), конкурс малюнку на асфальті, святковий концерт учнівських творчих колективів до Дня захисту дітей. 

Протягом вересня, а навесні – квітня-червня учні традиційно приймають участь в екологічному русі «Довкілля»: проводяться акції «Парки – легені міста» (облаштування паркових зон), «Чисте подвір’я» (прибирання пришкільної території), «Зелена хвиля» (насаджування квітників, кущів, дерев), «Джерело» (очищення берегової смуги, джерел).

Таким чином, діяльність районної освітньої системи скерована на реалiзацiю державної політики в галузі освіти.